czwartek, 24 kwietnia 2014

Czym rysuje Imeko?

Pierwsza notka już za nami, pora zabrać się na następną, prawda? Koniec tego lenia, trzeba wziąć się w garść. Za oknem szaro i ponuro więc wieczór w łóżeczku z laptopem na kolanach będzie najlepszym rozwiązaniem. A żeby ten czas był bardziej produkcyjny napiszę post. Specjalnie m.in. będzie on dla Niezapominajki, która wyszła z zapytaniem czego używamy do rysowania. Dzisiaj to ja, czyli Imeko, przedstawię swoje magiczne przybory! :)

Zacznijmy od papieru. Przecież nie będziemy rysować na chusteczkach czy biurku. Nie jestem wymagająca co do papieru. Do szkiców, czasem również i do pełnych rysunków używam zwykłego papieru do drukarki. Do poważniejszych prac używam bloków technicznych. Uwielbiam te firmy canson 180 g/m2




firma: canson
cena: 4,50 zł (10 kartek)




Z kolei przejdę do gumki. Jeśli ktoś używa kredek firmy milan, o których wspomnę za chwilkę to polecam właśnie tą gumkę. Świetnie maże ślady kredek z papieru. Oczywiście - jest skuteczna wtedy, jeśli nie dociskamy kredek. Wtedy wiadomo, że i tak zostaną ślady.
Posiada ona dwie końcówki. Jedna z gumką, druga - z pędzelkiem do ścierania "brudów" po gumce.



firma: milan
cena: 9 zł



Używam tylko elektrycznej. Nie jest czasem to dobry wybór, kiedy chcemy zaostrzyć małą kredkę. Minusem jest też to, że temperówka ma dość silną moc przez co rysiki mogą się łamać i co chwila trzeba na nowo temperować. Ja jednak jestem z niej dość zadowolona po mimo jej wad.



firma: united office
cena: 20 zł




Do szkicowania mam swój niezastąpiony ołówek automatyczny firmy staedtler. Jest on z droższych ołówków. Jest porządnie wykonany. Nie rozstaję się z nim nawet na krok!



firma: staedtler mars micro carbon 0.5
cena: 30 zł

Do poważniejszych prac ołówkowych używam ołówków firmy derwent, koh-i-noor oraz spectrum. Najmniej zadowolona jestem z tych derwenta. Są twardsze i nieprzyjemnie mi się z nimi pracuje. Ale to chyba kwestia gustu.



firma: derwent
cena: 25 zł

firma: koh-i-noor
cena: 25 zł

firma: spectrum
cena: ?



Moje kochane kredki. Po prostu je uwielbiam. Milany są bardzo miękkie przez co przyjemnie się nimi rysuje. Ceny się wahają. Warto poszperać po sklepach bo w raz znalazłam to samo opakowanie tylko, że o 12 złotych tańsze. Różnica jest dość duża także trzeba uważać! ;)



firma: milan
cena: 14 zł (24 szt.)


Te kredki używam tylko do robienia tła. Są bardzo delikatne choć twardsze od milanów. Dostałam je w prezencie od mojej mamy. Jestem z nich zadowolona.



firma: fantasia
cena: 12 zł



Jakoś nie maluję zbytnio farbami, ale czasem coś tam stworzę. Nie używam jakiś super-drogich farb, posiadam takie najzwyklejsze, które zapewne dostaniecie w każdym kiosku. Do akwarelek polecam blok canson student 160 g/m2



firma: ?
cena: ok. 6 zł



Nie konturuję rysunków już od jakiegoś czasu. Ale zawsze konturuję oczy. Najlepszymi cienkopisami według mnie są te z uni pin'a. Używam też czasem te z copic'ów bądź też zwykły czarny długopis.



firma: uni pin
cena: 10 zł

firma: copic
cena: 15 zł

Myślałam, że będę zadowolona z tych markerów. Myliłam się. Końcówki są zbyt grube, a końcówka jest niczym pędzelek - wygina się. Nie są one stworzone do detali. Używam ich jedynie do jakiś drobniejszych szkiców.



firma: copic ciao
cena: 95 zł (5 szt.)



Bardzo często go potrzebuje do robienia blinków np. na oczach. Jestem z niego zadowolona choć czasem ciężko się nim posługiwać bo kartce zamalowanej kredkami.



firma: docrafts artiste
cena: 5 zł



Moje ukochane maleństwo. Mam go już jakieś 3 lata i nigdy nie miałam z nim problemów. Sprawuje się świetnie. Wacom to naprawdę porządna firma. Nie posiadam super-drogiego intuosa lecz  bamboo fun. Co prawda nie zastąpi mi on nigdy kredek, ale i tak lubię na nim pobazgrać.


firma: wacom
cena: 400 zł

Zostałyśmy obie nominowane do LBA przez Ssasi :)

1. Co lubisz/lubicie najbardziej robić?
To chyba jasne, uwielbiamy rysować :)
2. Dlaczego stworzyłaś/stworzyłyście swojego bloga?
Chcemy się dzielić naszą pasją z innymi.
3. Sama/e na to wpadłaś/wpadłyście, czy ktoś Cię/Was zainspirował?
Na ten pomysł wpadła Imeko.
4. Jesteś/cie Otaku?
Hai! Otaku do ataku!
5. Co sprawia Ci/Wam największą radość?
Rysowanie i spędzanie razem ze sobą czasu. Jak papużki nierozłączki :)
6. Czego najbardziej nie lubisz/lubicie?
Feihoshi: ignorowania mnie
Imeko: oceniania ludzi po wyglądzie
7. Gdyby był pożar w twoim domu, jaką jedną rzecz byś/cie ze sobą zabrała/zabrały?
Feihoshi: okulary
Imeko: telefon
8. Ulubione słodycze?
Imeko: pocky (najlepsze te z pandą >3<)
Feihoshi: żelki
9. Czego najbardziej nie lubisz/lubicie w niektórych osobach?
Chyba obie nie lubimy fałszywości.
10. Wolisz/wolicie deszczową czy słoneczną pogodę?
Feihoshi woli słoneczną, a Imeko - deszczową.
11. Jaki jest Twój/Wasz ulubiony blog?
nie mamy na razie :c

Nie nominujemy nikogo, musimy się tu najpierw zadomowić!

3 komentarze:

  1. Nie mogę się doczekać na kolejne porcje rysunków =^.^=, też używam tableta, ale ja mam bamboo ;3, fajnie by było jakbyście dały posta w którym jest pokazane jak robicie jakieś rzeczy na gimpie. Widzę, że macie w tym wprawę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mhahahaha kolejny post :)
    Długo zastanawiałam się nad kupnem kredek,więc może kupię te które polecasz?
    Znasz jeszcze jakieś dobre poza tymi, których używasz?
    Słyszałam o tych markerach, ale większość osób je polecało, chociaż mojej koleżance też nie przypadły do gustu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Co tak rzadko piszecie? I want moar! >_<
    Przy okazji - wymiana buttonami? :3 jakkuri-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń